Sanal Ofis Nedir? Nasıl Kurulur?

sanal ofis nedir
sanal ofis   Sinem Bardakçı
Müşteri İlişkileri Uzman

Bir işi büyütmek ve geliştirmek her girişimcinin hayalidir. Hayallerinizi gerçekleştirmek için önünüze birtakım engeller çıkması her zaman olasıdır. Bu engellerin ise büyük kısmı maddi odaklıdır. Şirketinizi kurmak ve ticari faaliyetlede bulunmak için yasal olarak bir ofise ihtiyacınız vardır. Bu anlamda da geleneksel yöntemlerle bir ofis sahibi olmak ya da kiralamak mümkün olmayabilir. Sanal ofis size prestijli bir yasal tebligat adresi sağlayıp işlemlerinizi kolayca ve cüzi ücretlerle yapma fırsatı tanıyarak size bu maddi külfetten kurtulma imkanı sağlar. 

Sanal Ofis Nasıl Kurulur?

Kurulacak şirketin sahipleri olarak, sanal ofis hizmeti veren firmalarla anlaşma yaparak sanal ofisinizi kurmuş olursunuz. Adımlar, fiili bir ofis kiralama işlemleriyle benzerdir. Öncelikle kira sözleşmesi yerine geçen üyelik sözleşmesi imzalanır. Bu anlaşma ile firmanın, adresini sizin tarafınızdan kullanımına izin vermesi sureti ile süreci başlatmış olursunuz. Sanal ofis firması yasal tebligat adresinizi belgelemek üzere sözleşme sürecince geçerli olacak yer tahsis belgesi düzenler.

Daha detaylı bilgi için
buraya tıklayarak Dijital Şirket Paketimizi inceleyebilir, paketimizi inceledikten sonra formu doldurarak ücretsiz danışmanlık alabilirsiniz.

Sanal Ofis Avantajları Nelerdir?

Teknolojinin tüm imkanlarının etkin şekilde kullanılabildiği bu dönemde kendinizi sürekli değiştirmeli ve geliştirmeli, eskiye bağımlı olmamalısınız. Bir iş kurmak istiyorum, işimi büyütmek istiyorum, şirketleşmek istiyorum ancak maddi imkansızlıklar nedeni ile ayaklarım geri gidiyor diyorsanız sanal ofis tam da size göre. Sanal ofis aşağıdaki imkanları size sağlar.

  • Müşterilerinizi şirket merkezi olarak kullandığınız prestijli sanal ofis lokasyonundaki ücretsiz ikramların bulunduğu toplantı, çalışma ve dinlenme alanlarında ağırlarsınız.

  • Esnek kullanım modeli ile toplantı odalarını veya hazır ofis alanlarını sadece ihtiyaç duyduğunuzda kullanarak tasarruf sağlarsınız.

  • Ofisin işletme giderleri, faturaları ve aidatı gibi birçok külfetten kurtulmuş olursunuz.

  • Ofis kiraladıktan sonra aylık olarak ödemeniz gereken kira bedelinin %20 oranındaki stopaj vergisinden muaf olursunuz.

  • Sanal ofisin bedeli size fatura edilir. Bu tutarı gider olarak işleyerek vergiden düşebilirsiniz.

  • Sanal ofise gelen tebligat, posta ve kargolarınız size ulaştırılır. 

Sanal Ofisi Kimler Kurabilir?

Türk Ticaret Kanunu ilgili hükmüne göre şirket kurmak isteyen her gerçek ve tüzel kişi belirli bir yasal tebligat adresi belirtmek zorundadır. Bu bağlamda anlaşılacağı üzere şirketleşmiş olan tüzel kişiler, ya da henüz şirketleşmemiş olan adi ortaklıklar da dâhil olmak üzere gerçek kişiler sanal ofis imkanından yararlanabilmektedir.

Özellikle freelance olarak çalışanlar, e-ticaret şirketleri, yazılım ve danışmanlık firmaları için bu hizmet son derece idealdir. Freelance çalışanlar
sanal ofis sayesinde işlerini daha resmi bir hale getirebilir, e-ticaret, yazılım ve danışmanlık firmaları ise prestijli bir adrese sahip olarak, kargo karşılama ve indirimli toplantı odası kullanımı gibi birçok hizmetten faydalanabilir.

Sanal Ofis Nasıl Kullanılır?

Az önce de bahsedildiği gibi öncelikle şirket kurmanız için zorunlu olan belirli bir yasal tebligat adresini size sağlar. Ancak bununla da kalmaz. Sanal ofis kiralayarak şirketiniz için telefon hizmetleri ve posta işlemleri imkanlarından da faydalanırsınız. Ayrıca, ihtiyaç duyduğunuzda ve ticari faaliyetleriniz arttığında sanal ofis hizmetini paylaşımlı ofis veya hazır ofis seçeneğine yükselterek işlerinizi fiili ortama taşıyabilirsiniz. Burada misafir karşılama, temizlik hizmetleri, ücretsiz networking organizasyonları sizleri bekliyor olacak.

Sanal Ofis Ortalama Ücretleri Ne Kadardır?

Ülkemizde, aylık 200–400 lira gibi düşük bir ücret aralığında seyretmektedir. Normal bir ofis açtığınızda karşılaşacağınız ücret portföyünü düşündüğünüzde bu fiyatlar devede kulak sayılabilecek derecede kalmaktadır. 

Sanal Ofis Yasal Mı?

Ticari faaliyetlerde bulunan herkesin şirket kurması ve resmi bir tebligat adresine sahip olması zorunludur. Sanal ofis, bu imkanları sizlere sağlar. Fiili olarak ofis kiralarken yapacağınız sözleşme gibi bir sözleşmeye sahip olursunuz. Hukuk bürolarının bile kullandığı sanal ofis hizmeti tamamen yasaldır. Aynı zamanda bu hizmet tüm dünyada yaygın olarak kullanılır. Bununla birlikte Synergia’nın sanal ofis üyelik sözleşmesi ile tüm haklarınız koruma altına alınır. 

Sanal Ofis Firmaları 

Her işin bir mutfağı vardır. Sanal ofis işi her ne kadar basit, sürdürülebilir gibi görülse de bu hizmeti verebilmek büyük bir çalışma ve özveri gerektirir. Bu işi yapan firmalar, perdenin arkasında ciddi bir azimle çalışıyor ve katlandıkları külfet hiç de hafif değil. Sizin yerinize, yukarıda da belirttiğimiz birçok hizmeti yerine getirerek, sizler için çalışma hayatını daha da kolay hale getiriyor. 

Synergia yıllardan beri size bu hizmeti nitelikli ve geniş kadrosuyla birlikte sunmaktadır. Bu zorlu işi en doğru şekilde yerine getirmeye çalışan Synergia, dünya çapında yaptığı, öncü konumunda olduğu işlerle sizlere bu teminatı sağlar. Uzaktan çalışma, serbest çalışma anlamında, sanal ofis hizmeti ile sizlerin rahatlamasını sağlamak en temel amaçlarından biridir.

Siz de
sanal ofisin avantajlarından yararlanmak ve şirket kurarak ticari faaliyetlerinize başlamak isterseniz, Synergia’nın Dijital Şirket Paketine göz atabilirsiniz . Avantajlarından faydalandıkça ve rahatlığını gördükçe artık kendinize fiziksel bir ofis kiralama fikrini tamamen aklınızdan çıkaracak, bu keyifli çalışma sistemini hemen benimseyeceksiniz!