N11'de Mağaza Açma Rehberi

N11'de Mağaza Açma Rehberi
N11 Mağazası Açma Rehberi  

Merve Rafi
Müşteri İlişkileri Uzmanı


Son yıllarda internet kullanımı ve akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte alışveriş alışkanlıkları da buna uygun olarak değişim gösteriyor. Özellikle son beş yılda, pandemi etkisiyle de birlikte internet üzerinden yapılan alışveriş ve işlemlerde çok büyük artış görünüyor.

Online alışveriş, tek tıkla evden çıkmaya bile gerek kalmadan çok çeşitli ürün gamına ulaşılmasına olanak veriyor. Ürün bilgilerine kolayca ulaşabilmek ve karşılaştırma yapabilmek, daha önce ürünü satın almış kullanıcıların yorumlarını görebilmek gibi artılar ise alışveriş deneyimini daha sağlıklı hale getiriyor. 

Tüm bu özelliklerinin yanı sıra alışveriş sitelerinin bülten maillerine abone olarak indirim ve kampanyaları yakından takip edebilmek kullanıcılara uygun fiyatlarla alışveriş yapabilme imkânı sunuyor. E-ticaret üzerinden hizmet veren firmalar ise ürünlerini farklı potansiyel müşteri gruplarına tanıtarak cirolarını ve marka bilinirliklerini arttırma fırsatına ulaşmış oluyorlar.

Online Mağaza Nedir?

Online mağaza, ürünlerinizi internet üzerinden satışa sunabileceğiniz güvenli bir e-ticaret ortamıdır. Satıcı ve üreticiler bu sanal mağazalara ürünlerin bilgilerini ve fotoğraflarını yükleyerek müşterilerin beğenisine sunar. İnternet üzerinden satışlarda genelde kredi kartı kullanılsa da çoğu zaman kapıda ödeme, EFT, havale gibi yöntemler de kabul edilmektedir. 

Online mağaza açmak, satışlarınızı arttırmanız ve kullanıcılardan direkt geri bildirimler alabilmeniz açısından size fayda sağlar. Yazının devamında ‘‘Online mağaza nasıl kurulur? sorusunun cevabını bulabileceksiniz.

N11’de Mağaza Nasıl Açılır?

Online satış, daha az giderle daha fazla gelir elde etmenin en pratik yolunu sizlere sunar. Aynı zamanda online satış yaparak, sadece kendi bölgenize değil farklı illere, hatta ülkere bile ürün gönderebilirsiniz. Online satış nasıl yapabilirim diye düşünüyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz. 

  • Öncelikle mutlaka bir vergi levhanız olması gerektiğini bilmelisiniz. Vergi levhasına sahip olmak için de bir şirket kurmanız gerekir. 

  • Şahıs ya da sermaye şirketi kurduktan sonra Gelir İdaresi Başkanlığı İnternet Vergi Dairesi’ni kullanarak vergi levhanızı oluşturabilirsiniz. 

  • Bunun dışında sanal pos kaydı, bir banka hesabı ve domain sahibi olmalısınız. 

Domainini satın aldığınız web sitenizin e-ticarete uygun şekilde kullanıcı deneyimine uygun ve güvenli olduğuna dikkat etmeniz gerekiyor. Web siteniz mobil kullanıma uygun olmalı, kullanıcıya ve size zorluk çıkarmamalıdır. Böylece web sitenizi kullanıcı deneyimine uygun şekilde oluşturduktan sonra satışa başlayabilirsiniz.

Sanal pos sahibi olduğunuz için kargo şirketleriyle anlaşma yaparak özel gönderim fiyatlarından yararlanmanız mümkün. Bu aşamada kargo şirketleri konusunda çeşitlilik sağlamanız kullanıcıya kolaylık ve güven sağlayacaktır. Satışa başladıktan sonra ise yapmanız gereken satış tutundurmayı sağlamak için kullanıcı yorumları, puanlamaları ve iade süreçlerini takip etmek. Kullanıcılara hızlı dönüş yapmak, sorulan sorulara açık ve net cevaplar vermek kullanıcı memnuniyetini muhafaza etmeniz açısından size yarar sağlar. 

Mağazanızı kendi web sitenizin yanı sıra farklı sanal marketlere taşımanız da görünürlüğünüzü arttırır. Çünkü kullanıcıların hali hazırda mevcut olan daha önce kullanmış olduğu ve güvenli olduğunu düşündüğü bu sitelere yönelmesi çok daha olasıdır. 

Kişisel bilgilerin korunması ve iade sisteminin bulunması da kullanıcıları web sitenizden ziyade bu siteler üzerinden alışveriş yapmaya itebilir. Siz de bu şekilde bu sitelerin reklam kampanyalarından faydalanıp satışlarınızı arttırabilirsiniz. 

Eğer ‘‘
n11’de mağaza açmak istiyorum’’ diyorsanız site üzerinden bunu yapmak oldukça kolay. Bu noktada da şirket kurmanız ve vergi levhasına sahip olmanız gerektiğinden bahsetmekte fayda var.

Ardından ana sayfanın en alt kısmında yer alan ‘‘Mağazalar’’ bölümündeki ‘‘
Mağaza Girişi’’ linkine tıklamalısınız. ‘‘Üye Ol’’ dedikten sonra burada bulunan üyelik bilgileri formunu doldurup sözleşmeyi kabul etmeniz gerekiyor. Daha sonra mail adresinize gelen aktivasyon kodu ve kullanıcı adınızı kullanarak giriş yapabilirsiniz.

N11’de Mağaza Açmak İçin Gerekli Evraklar

Üyelik işlemlerinizi tamamladıktan sonra n11’de mağaza açma sürecinin bir sonraki aşamasına geçmiş oluyorsunuz. ‘‘Evrak Durumu’’ kısmından gerekli evrakları görebilirsiniz. 

Vergi levhası, nüfus cüzdanı fotokopisi, imza sirküleri ve sözleşmeler gibi belgeleri seçip yükledikten sonra ‘‘Evrakları Onaya Gönder’’ butonuna tıklayıp mağaza açmak için ilk başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Bu şekilde
n11’de mağaza açma şartları karşılandıktan sonra tek yapmanız gereken onay mailini beklemek olur. Onay maili geldikten sonra n11 üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Şirket kurma, online satış yapma ve ticari faaliyetlerinize hız kazandırma süreçlerini daha kolay tamamlamanıza yardımcı olmak için
Synergia sizleri bekliyor. Online satışta kullanmak üzere vergi levhası ve imza sirküleri gibi evrakları Synergia aracılığıyla kolaylıkla alabilir, yeni bir şirket kuruyorsanız Synergia’nın Dijital Şirket Paketini inceleyebilirsiniz.