Vergi Dairesi Yoklama İşlemleri

vergi dairesi yoklama
synergia    Muhammed Nasır İnan
Synergia'da Kurucu Ortak
 

Beyan esasına dayanan Türk Vergi Sistemi gereğince, mükelleflerin yaptıkları çeşitli işlemler için takip ve incelemeler yapılır. Kayıtların incelenmesi ile mükelleflerin kanunlarda yer alan yönetmeliklere uyup uymadıkları tespit edilir. Vergi Usul Kanunu (VUK) tarafından yürütülen bu süreçler vergi dairesi yoklama işlemleri adı altında uygulanır.

Vergi Dairesi Neden Yoklama Yapar?

Vergi dairesi tarafından yapılan yoklamaların en yaygın gerekçesi, mükelleflerin maddi anlamda attığı her adımı incelemek şeklinde tanımlanabilir. VUK’un 127. maddesinde de belirtildiği gibi, yoklamanın amacı mükellefiyetle ilgili kayıtları araştırmak ve tespit etmektedir. Kişilerin şahıs veya sermaye şirketi kurmak istemesi de, vergi dairesi yoklamasına sebep olabilecek unsurlar arasındadır.

Vergi Dairesi Yoklama İşlemleri Nasıl Yapılır?

Yoklama işlemleri yalnızca görevlendirilmiş belli kişiler tarafından yapılabilir. Yoklama görevlileri yetkili makamlar tarafından atanmış kişiler olabilirken, yoklama memurları ya da vergi dairesi müdürleri de olabilir. Vergi dairesi yoklama işlemleri sürecinden kısa bir süre önce ilgili kişilere vergi dairesi tarafından SMS yolu ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Vergi Dairesi Yoklama İşlemlerini Kim Yapar?

Vergi dairesi tarafından yapılan yoklama işlemleri, vergi dairesinin görevlendirdiği yoklama memurları tarafından yapılmaktadır. Memur, bizzat yaptığı incelemeler sonucu tespit ettiği hususları, yoklama fişi ile kayıt altına almaktadır.

Vergi Dairesi Yoklama İşlemleri için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Gerekli belge ve evraklar konusunda Synergia uzman ekibi sizlere yardımcı olacaktır. Elbette bilmekte fayda var ki, yoklama işlemleri sırasında vergi dairesi yoklama fişi ve üzerinde yer alan bilgiler oldukça önemlidir. Mükellefin ibraz etmesi gereken zorunlu bilgilerin yanı sıra iş yeri ile alakalı çeşitli bilgiler de talep edilebilir. Özellikle işe başlama, işten ayrılma, transfer ve bölünme gibi işlemlerin tamamı yoklama fişleri üzerinden kontrol edilir. Bu fişlerde aşağıdaki bilgilerin ibrazı talep edilir;

  • Ad, soyadı ve unvanlar
  • Vergi kimlik numarası
  • İş yeri sicil numarası
  • Tespit dönemi ve tespitin konusu
  • Nakil işlemleri
  • Finansal defterlerin ibrazı
  • İş yeri türü ve faaliyetleri
  • Kira sözleşmesi
  • İş yeri çalışan sayısı
  • İş yeri mülk sahibi
  • İş yeri emlak vergileri
  • İş yeri şube sayısı
  • Çalışan personellerin sigorta ve işe giriş bilgileri
  • Tespit edilen hususlar
 
Sanal Ofisler için Vergi Dairesi Yoklama İşlemleri Nasıl Yapılır?

VUK’ta yer alan 135/A maddesine göre sanal ofisler için elektronik yoklama yapılır. E-yoklama sistemi olarak adlandırılan bu süreçte mükelleflerin elektronik ortamda maddi hareketleri kayıt altına alınır. Bu kayıtlar için e-yoklama fişleri kullanılır. Bu süreç, tüm mobil cihazlarda elektronik olarak yönetilir. Sanal ofis vergi dairesi yoklama işlemlerinde aşağıdaki adımlar takip edilir;

     1. Elektronik Yoklama Sistemi (EYS) ile inceleme talebi oluşturulur.

     2. Oluşturulan vergi dairesi yoklama talebi ile yetkili memura iletim sağlanır.

     3. Tespit edilen hususlar ön izleme ile yetkiliye okutularak karşılıklı onay alınır.

     4. Karşılıklı uzlaşma sonucu belirlenen hususların tümü vergi dairesi yoklama fişi aracılığıyla kaydedilir.

     5. Elektronik Yoklama ve Denetim Sistemi (EYDS) tarafından oluşturulan yazılım ile yoklama süreçleri tamamlanır.

Vergi Dairesi Yoklama Sorgulama Nasıl Yapılır?

Vergi dairesi yoklama sorgulama işlemlerini www.gib.gov.tr adresinden kolayca yapabilirsiniz. Dilerseniz kullanıcı girişi ile sisteme erişebilir dilerseniz de e-devlet bilgileriniz ile işlem takibi yapabilirsiniz.

Doğru Vergi Planlaması ve Yoklama Takibi Nasıl Yapılır?

Şirketinizin vergi süreçlerini etkin bir şekilde takip etmeniz oldukça önemli. Fakat birçok işte olduğu gibi uzman bir kurumdan destek almanız bu noktada avantajlı olacaktır. Synergia’nın, şirketlerin kuruluş aşamasından itibaren sağladığı destek, işletmeniz için faydalı olduğu kadar, takibinin de iyi bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır.

Vergi takibine verilmesi gereken özen oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse, vergi dairesine yaptığınız işe başlama bildirimi sonrası interaktif vergi dairesinden vergi levhanıza ulaşabilirsiniz. Fakat yoklama işlemleri tam olarak yapılmadan, fatura kesmeniz sonucunda olumsuz durumlarla karşılaşabilirsiniz.

Uzman bir ekip ile şirketinizin işlemlerini en etkin şekilde takip edilecek ve yapılan takipler ile doğru çözümlere ulaşmanız mümkün olacaktır.
Synergia uzmanları sorunsuz bir vergi yoklaması takibi için sizlerin yanında.

Synergia'dan ofis ve şirket kuruluş hizmetleri alan üyelerimiz, ofiste dahi olmalarına gerek kalmadan vergi dairesi yoklama işlemlerini uzmanlarımız aracılığıyla gerçekleştirirler. Siz de şirket kuruluş işlemlerinizi uzmanlarımızın desteğiyle gerçekleştirmek ve işletmenizi daha ileriye taşımak için Dijital Şirket Paketini tercih ederek, doğru bir başlangıç yapın!